Het probleem met de koersen van 20-5 is inmiddels opgelost. U kunt de koersen als volgt laten bijwerken:
- ga naar Koersen | Importeren van datafeed | Tai-Pan feed
- klik op het tabblad Meerdere fondsen en vul dit als volgt in
Let op: kies alleen voor dagkoersen vanaf woensdag 20-5-2026 en niet ...
Er zijn 3648 resultaten gevonden
- do mei 21, 2026 1:49 pm
- Forum: Nieuws
- Onderwerp: Onjuiste koersen 20-5-2026
- Reacties: 1
- Weergaves: 857
- do mei 21, 2026 8:41 am
- Forum: Nieuws
- Onderwerp: Onjuiste koersen 20-5-2026
- Reacties: 1
- Weergaves: 857
Onjuiste koersen 20-5-2026
Door een storing bij de dataleverancier Lenz&Partner zijn de dagkoersen van woensdag 20-5 momenteel niet correct - de open/hoog/laag ontbreekt.
Aangezien het de koersendatabase van de dataleverancier betreft heeft het op dit moment geen zin om de koersen opnieuw te importeren van de Taipan datafeed ...
Aangezien het de koersendatabase van de dataleverancier betreft heeft het op dit moment geen zin om de koersen opnieuw te importeren van de Taipan datafeed ...
- zo mei 17, 2026 11:40 am
- Forum: TA-script vraag en antwoord
- Onderwerp: Pivot Points (Intraday)
- Reacties: 31
- Weergaves: 21031
Re: Pivot Points (Intraday)
{- Filename: Pivot Points Month - Day Signals -}
function DTtoWeek(DT: TDateTime): integer;
begin
while DayOfWeek(DT) <> 2 do DT := DT-1; // bepaal laatste maandag
Result := trunc(DT);
end;
function DTtoMonth(DT: TDateTime): integer;
var
Y, M, D: integer;
begin
DecodeDate(DT, Y, M, D ...
- vr mei 15, 2026 10:05 am
- Forum: TA-script vraag en antwoord
- Onderwerp: Pivot Points (Intraday)
- Reacties: 31
- Weergaves: 21031
Re: Pivot Points (Intraday)
Dat kan:
{- Filename: Pivot Points Month - Day Signals -}
function DTtoWeek(DT: TDateTime): integer;
begin
while DayOfWeek(DT) <> 2 do DT := DT-1; // bepaal laatste maandag
Result := trunc(DT);
end;
function DTtoMonth(DT: TDateTime): integer;
var
Y, M, D: integer;
begin
DecodeDate(DT, Y, M ...
{- Filename: Pivot Points Month - Day Signals -}
function DTtoWeek(DT: TDateTime): integer;
begin
while DayOfWeek(DT) <> 2 do DT := DT-1; // bepaal laatste maandag
Result := trunc(DT);
end;
function DTtoMonth(DT: TDateTime): integer;
var
Y, M, D: integer;
begin
DecodeDate(DT, Y, M ...
- wo mei 13, 2026 6:19 pm
- Forum: TA-script vraag en antwoord
- Onderwerp: Hi Lo Activator van wijlen Robert Krausz
- Reacties: 4
- Weergaves: 1370
Re: Hi Lo Activator van wijlen Robert Krausz
Wat bedoel je met "het juiste" script?
Werkende scripts voor diverse wijzigingswensen staan in het topic waarnaar ik je verwees voor de toelichting.
Welk script jij voor je voorbeeldgrafiek hebt gebruikt weet ik niet, die staat op jouw systeem.
---
Eric
Werkende scripts voor diverse wijzigingswensen staan in het topic waarnaar ik je verwees voor de toelichting.
Welk script jij voor je voorbeeldgrafiek hebt gebruikt weet ik niet, die staat op jouw systeem.
---
Eric
- ma mei 11, 2026 2:27 pm
- Forum: TA-script vraag en antwoord
- Onderwerp: Hi Lo Activator van wijlen Robert Krausz
- Reacties: 4
- Weergaves: 1370
Re: Hi Lo Activator van wijlen Robert Krausz
Hier heb je wat toelichting geplaatst.
De lijntjes in jouw versie zijn de stop niveaus. De kleuren zijn groen/rood afhankelijk van de positie.
Dit alles onder voorbehoud want de code die je postte werkte niet, er zaten fouten in, dus ik weet niet of die wel overeenkomt met je grafiek.
---
Eric
De lijntjes in jouw versie zijn de stop niveaus. De kleuren zijn groen/rood afhankelijk van de positie.
Dit alles onder voorbehoud want de code die je postte werkte niet, er zaten fouten in, dus ik weet niet of die wel overeenkomt met je grafiek.
---
Eric
- ma apr 27, 2026 8:12 am
- Forum: TA-script vraag en antwoord
- Onderwerp: Een trade per dag
- Reacties: 71
- Weergaves: 53009
Re: Een trade per dag
Of Overzicht - limietdoorbraken
—-
Eric
—-
Eric
- ma apr 27, 2026 7:42 am
- Forum: TA-script vraag en antwoord
- Onderwerp: Een trade per dag
- Reacties: 71
- Weergaves: 53009
Re: Een trade per dag
Realtime kunnen wel meerdere signalen per bar worden gegeven, omdat er ook al een signaal kan optreden voordat de bar compleet is. Signalen op de laatste bar kunnen dus ook weer verdwijnen. Daarom zit er deze optie bij limietbewaking; wil je alleen signalen opvolgen die ook in een trading simulatie ...
- zo apr 26, 2026 8:37 pm
- Forum: TA-script vraag en antwoord
- Onderwerp: Een trade per dag
- Reacties: 71
- Weergaves: 53009
Re: Een trade per dag
Dat is niet te omzeilen. Het kleinste interval waarmee intraday koersen worden opgeslagen is ook 1 minuut, en dat betekent dat je geen informatie hebt wat het verloop binnen die minuut is geweest.
---
Eric
---
Eric
- do apr 23, 2026 5:33 pm
- Forum: TA-script vraag en antwoord
- Onderwerp: Pivot Points (Intraday)
- Reacties: 31
- Weergaves: 21031
Re: Pivot Points (Intraday)
De lijnen worden zichtbaar als je gaat uitzoomen.
Dat komt omdat Wall Street niet gelijk alle beschikbare koersen inleest in een grafiek maar alleen het aantal benodigde koersen voor die periode, plus het aantal dat de indicatoren nodig hebben om de eerste indicatorwaarde te berekenen. Anders zou ...
Dat komt omdat Wall Street niet gelijk alle beschikbare koersen inleest in een grafiek maar alleen het aantal benodigde koersen voor die periode, plus het aantal dat de indicatoren nodig hebben om de eerste indicatorwaarde te berekenen. Anders zou ...
- zo apr 19, 2026 7:24 pm
- Forum: TA-script vraag en antwoord
- Onderwerp: Een trade per dag
- Reacties: 71
- Weergaves: 53009
Re: Een trade per dag
De tijden die je in de grafiek ziet zijn ook de tijden die de indicator gebruikt en dus ook de tijden die voor een trading simulatie worden gebruikt.
De tijden in de grafiek zijn de tijden die WS van de datafeed doorkrijgt, en voor zover ik weet zijn dat altijd lokale Nederlandse tijden.
Als je ...
De tijden in de grafiek zijn de tijden die WS van de datafeed doorkrijgt, en voor zover ik weet zijn dat altijd lokale Nederlandse tijden.
Als je ...
- zo apr 19, 2026 10:05 am
- Forum: TA-script vraag en antwoord
- Onderwerp: Een trade per dag
- Reacties: 71
- Weergaves: 53009
Re: Een trade per dag
Grafiek | Zoomen | Periode... ?
---
Eric
---
Eric
- zo apr 19, 2026 9:42 am
- Forum: TA-script vraag en antwoord
- Onderwerp: Een trade per dag
- Reacties: 71
- Weergaves: 53009
Re: Een trade per dag
Helemaal duidelijk! Dat wordt dan:
{- Filename: Bakstenen bar hoog-laag systeem -}
type
TState = (stWaiting, stBarFound, stLong, stShort, stDone);
var
State: TState;
NewTime, HLstart, HLstop: TDateTime;
NewDay, LastDay, i, i1, i2: integer;
nTrigger, EntryPrice, HrHigh, HrLow ...
{- Filename: Bakstenen bar hoog-laag systeem -}
type
TState = (stWaiting, stBarFound, stLong, stShort, stDone);
var
State: TState;
NewTime, HLstart, HLstop: TDateTime;
NewDay, LastDay, i, i1, i2: integer;
nTrigger, EntryPrice, HrHigh, HrLow ...
- za apr 18, 2026 11:11 pm
- Forum: TA-script vraag en antwoord
- Onderwerp: Een trade per dag
- Reacties: 71
- Weergaves: 53009
Re: Een trade per dag
Daar wordt ik niet wijzer van. Ik ging er natuurlijk van uit dat je met een 1-min grafiek werkt, anders kun je niet tot einde 10:03 (in jouw voorbeeld) iets doen. De vraag is wat de indicator moet doen als je invult wat daar staat bij parameters, dus ook wat je bedoelt met "dan gaan de orders eruit ...
- za apr 18, 2026 10:51 pm
- Forum: TA-script vraag en antwoord
- Onderwerp: Een trade per dag
- Reacties: 71
- Weergaves: 53009
Re: Een trade per dag
Laat me dat even samenvatten met de parameters die in je scherm staan.
- de indicator bepaalt de [uurhoog] & [uurlaag] tussen 9u en 10u
- de indicator geeft een koopsignaal als de koers minstens 4 punten hoger is dan de [uurhoog] maar alleen voordat het 10:04 is
- de indicator geeft een ...
- de indicator bepaalt de [uurhoog] & [uurlaag] tussen 9u en 10u
- de indicator geeft een koopsignaal als de koers minstens 4 punten hoger is dan de [uurhoog] maar alleen voordat het 10:04 is
- de indicator geeft een ...