TA-script indicatoren werken niet in nieuwe pro-trader versie

Stel hier uw algemene vragen over Wall Street. Dit forum wordt niet gelezen door de Wall Street supportdesk, maar is bedoeld voor vragen en antwoorden van Wall Street gebruikers onderling. De Wall Street supportdesk is per email en telefoon bereikbaar.
Plaats reactie
petdev

Re: TA-script indicatoren werken niet in nieuwe pro-trader versie

Bericht door petdev » di dec 04, 2018 10:08 am

Beste Janus,
Veel woorden om te duiden dat gratis niet bestaat. En ik kan voor een groot deel met je meegaan.
Ik denk dat maar een beperkt deel van de A/B klanten ten volle de functionaliteit van de oude ProTrader benutten en wisten te waarderen. Het is en blijft een kwestie van kosten en de schoorsteen bij Alex/Binck moet ook blijven roken.
Waar zij mijns inziens zwaar in tekort zijn geschoten is het verhaal wat ze hebben gehouden bij de overgang naar hun nieuwe ProTrader. En daar wordt over geklaagd (zoals je noemt "zeiken"). Als ze vanaf het begin duidelijk waren geweest, in plaats van vage antwoorden en halve toezeggingen die ze niet waar konden/wilden maken en het adagio dat alles een verbetering inhoudt niet hadden verkondigd, hadden ze veel minder krediet verloren. Eerlijkheid en transparantie dat er een kostenaspect aan ten grondslag lag, dat is wat er mist.

Een tevreden WS5 gebruiker.

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » di dec 04, 2018 10:40 am

Jan,
is natuurlijk niet helemaal waar wat je ons laat weten,ik ken nog genoeg brokers waar je gewoon je eigen indicatoren kan maken en invoegen,en ook nog mits je een aantal transacties doet gratis data,ik weet niet hoeveel het kost om de oude protrader met de mogelijkheid om zelf indicatoren in te voegen kost.
Maar wat ze nu hebben is gewoon een bestaand programma waar als je die neemt gewoon je eigen indicatoren kan invoegen.
Waarom ze deze keuze hebben genomen weet ik niet,volgens Binck omdat klanten erom vroegen :P
En wat ik ze kwalijk neem is dat je op korte termijn voor het blok werd gezet,dat men wat anders kiest kan ik begrijpen,maar geef mensen de tijd.
Dan vraag ik mij ook af hoeveel mensen ook echt zelf indicatoren willen invoegen,mijn inschatting is dat die er niet veel zijn.
En mogen mensen klagen als je steeds een niets zeggend antwoord krijg?t,van mij wel.
In het kort,ik kan een eind met je meegaan,maar halverwege stop ik.

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » di dec 04, 2018 10:42 am

Mijn excuses voor mijn bericht,zie dat Petdev bijna hetzelfde heeft neergezet terwijl ik ook aan het schrijven was.

Optiontrader

Bericht door Optiontrader » do dec 06, 2018 11:20 am

Beste Janus,

Ik heb je verhaal gelezen, edoch ik kan je mening niet in het geheel delen. Ik leg het uit.

1) Wanneer Binck mij had gevraagd om voor Alex Pro (meer) te betalen, had ik zonder meer een dergelijk verzoek kunnen inwilligen. Ik heb echter NIMMER een dergelijk verzoek ontvangen!

2) De klantvriendelijkheid bij Binck is helaas niet vriendelijk te nomen, want er schort het een en ander aan.

3) Ik denk dat je de feitelijke waarheid niet kan vermengen met 'jammeren'!

4) Het boeiende aan het Alex Pro verhaal is dat een uitstekend programma ter ziele is gegaan, waardoor de vraag rijst of de marketing goed genoeg is geweest. Ik denk dat een dergelijke vraag een goed onderzoek verdient, omdat bij mij de indruk bestaat dat Binck hier mogelijk in te kort is geschoten.

Waarom?

Ik heb een aantal platforms nauwkeurig bekeken en beoordeeld inmiddels, waardoor ik de conclusie kan trekken dat Alex Pro één van de betere platforms was. Een grote gemiste kans.

Inmiddels ben ik overgestapt naar Wallstreet Pro. Een soort van Alex Pro, maar dan in geavanceerdere vorm. Een aanrader! Op het moment ben ik dik tevreden, en nee, ik heb geen belangen bij Wallstreet.

Groet OT

Optiontrader

Bericht door Optiontrader » do dec 06, 2018 11:23 am

Prima Bakstenen,

Je mening wordt ondanks de goede weergave van Pet door mij gewaardeerd, want als niemand iets zegt, verandert er ook nooit wat nietwaar? Bovendien Binck kan er van leren. Altijd goed!

Bedankt nog voor de lijst, zie pagina 11.

Groet OT

vincent

Bericht door vincent » do dec 06, 2018 12:20 pm

Ik heb ter aanvulling ook diverse keren aangegeven aan Binck het oude onderscheid van Alex-Plus en Alex Pro weer konden oprekken.
Ik zou zonder problelem meer betaald hebben als zij langere data beschikbaar zouden maken op bjvoorbeeld de Pro-versie. De 2 weken data op een 5 minuten index was 'te kort' voor 'gedegen' analyses.
"mijn mening werd gewaardeerd en ik de suggestie bak geschoven"

Ook ik heb nu V5 en mijn kosten zijn dus gestegen, echter beschikbare data 'vertigvoudigd'....en moet nog wat mijn weg vinden in V5 en het gemis van tabbladen, memo-blad en bijvoorbeeld ook het gemak zoeken van fondsen op naam...kwestie van gewenning.

Ik kan nog in het systeem tot 31dec, dus nog wat uitstel gekregen. Daarna gaat het echt op slot

V

petdev

Bericht door petdev » do dec 06, 2018 3:26 pm

Vincent,

Voor tabbladen dien je in WS5 Vensterindelingen te gebruiken en op te slaan.
Verder: Onderhoud/Voorkeuren/Favorieten om ze in gewenste volgorde te zetten.
Mist inderdaad zinvolle korte naam t.o.v. nummering.

Portefeuille in WS5 bijhouden doe ik niet; te omslachtig om elke transactie in te voeren.

Zoeken op fondsen inderdaad iets complexer, maar uitstekende TAreporter/Scanner beschikbaar.
Hier en daar wat wennen dus..

Peter

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » do dec 06, 2018 7:16 pm

Vincent,zoals je afgelopen week ook de fdax vond onder termijnhandel,zo kan je elk fonds daar ook zoeken,via die weg is het makkelijk zoeken

jacko

Bericht door jacko » do dec 06, 2018 9:33 pm

Afbeelding

jacko

Bericht door jacko » do dec 06, 2018 9:34 pm

werkt prima, ik wilde afbeelding plaatsen maar weet niet hoe.

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » do dec 06, 2018 10:09 pm

Even de button,volledig bewerken en voorbeeld aanklikken,dan kan je daar je bestanden uploaden

Janus
Contacteer:

Bericht door Janus » vr dec 07, 2018 12:40 am

Even voor alle duidelijkheid, en dan hou ik er over op;
-gezeik- staat tussen twee streepjes, en dat hadden aanhaaltekens moeten zijn.
Verder sloeg mijn tekst niet op jullie of een van jullie persoonlijk, maar was meer in het algemeen bedoeld, dus wanneer je je aangesproken voelt, dat was niet mijn bedoeling!
De doorsnee consument is tegenwoordig steeds minder van plan om ergens iets voor te betalen, waardoor zulke mooie diensten verdwijnen, dat is wat ik wilde vertellen.
Waarom de communicatie van Binck etc. zo slecht verlopen is weet ik niet (de achterliggende gedachte dus).
Dom is dat wel van ze, je bereikt immers het meeste door volkomen eerlijk te zijn; de consument heeft dan veel eerder begrip voor wat je wel of niet doet en waarom je dat doet.
Gelukkig hebben we dit mooie forum nog, en daarmee de mogelijkheid om "leuke" ideeën verder uit te werken voor WallStreet for Windows versie 5.
.
Vriendelijke groet,
JanS ;)

Optiontrader

Bericht door Optiontrader » ma dec 10, 2018 3:47 pm

Ik heb de enquête van Binck ontvangen voor Alex Pro en uiteraard met ontzettend veel zin en leedvermaak Binck volledig en totaal afgeserveerd :lol: :mrgreen:

Cash

Bericht door Cash » vr dec 14, 2018 10:26 pm

Je helpt een goed werkend programma Protrader om zeep en zet je bank vervolgens in de etalage.
https://www.parool.nl/amsterdam/-binckb ... ~a4613896/
Begrijpt u het nog?
Groet Cash

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » vr dec 14, 2018 11:58 pm

Ik wel,heb al me gezegd dat er wat aan de hand was gezien de duikeling wat het aandeel maakte,insiders hebben altijd een voor sprong.

Plaats reactie