Verlies is eenvoudig te vermijden

Stel hier uw vragen over TA-script, of help anderen met het oplossen van hun probleem
MBoot
Contacteer:

Re: Verlies is eenvoudig te vermijden

Bericht door MBoot » di mei 14, 2019 5:24 pm

De particulier en de dode mus

In theorie kun je statistiek inschakelen om weinig verlies te lijden bij het handelen op de beurs.
Ik zal nu laten zien dat dit in de praktijk niet werkt voor een particulier en dat de particulier
die deze strategie toepast zorgt voor een langzame doodstrijd op de beurs, zoals ik al eerder schreef.

Wat klopt er tot nu toe?

Het is van belang voor iedere belegger om een risico besef te hebben.
Het is mogelijk om een risicoprofiel te maken van een handelssysteem.
Natuurlijk werkt iedereen op de beurs met een stop loss.

Wat klopt er niet tot nu toe?

De voorgestelde strategieen berusten op statistiek en statistiek berust op de wet van de grote getallen.
Dat wil zeggen: er moeten honderden of wellicht zelfs duizenden handelingen worden verricht om
dit te laten werken.

Maar in ieder geval moet de gebruiker weten hoeveel handelingen minimaal moeten worden verricht.
En dat zijn er altijd veel meer dan een particulier doet op de beurs.

Ook moet de gebruiker weten hoeveel kapitaal minimaal vereist is om de voorgestelde strategieen tot hun
recht te laten komen.

Deze gegevens ontbreken tot nu allemaal.

We staan dus voor een serie vragen die een antwoord behoeven voor we kunnen uitzoeken of de voorgestelde strategieen werken voor de particulier.

En wel:

1: Hoeveel kapitaal heb je nodig bij welke van de genoemde strategieen?
Geen antwoord.

2: Hoevveel handelingen zijn minimaal vereist?
Geen antwoord.

3:Welk handelsssyteem hoort bij welke van de genoemde strategieen?
Geen antwoord.

Is het toeval dat we hier geen aandacht besteden aan handelssystemen?

O nee, er is namelijk iets dat buitengewoon risicovol is als het gaat om handelssystemen.

4: De levenscyclus van een systeem

Stel een gisse particulier heeft nu een handelssysteem aangeschaft waarvan hij/zij het
risicoprofiel kent. Hij/zij gaat er van uit dat het gekozen handelssysteem steeds hetzelfde gedrag blijft vertonen. Als dat niet zo is verandert namelijk het risico-profiel en werkt de gekozen strategie niet meer.

In de laatste 20 jaar heb ik tot nu toe 753 van die geweldige systemen met hun winstkansen en risico profiel getest en wat bleek?

Alle systemen stoppen op een gegeven moment met leveren. Dat heet in de literatuur "de levenscyclus
van een systeem". Elk systeem dat nu wordt aangeboden stopt met leveren. En wel na 3 maanden tot 2 jaar.

Mooie theoretische statistiek, maar iedereen zit op een gegeven moment met een systeem dat niet meer
de kenmerken heeft waarop hij/zij zijn/haar strategie heeft gebaseerd. Is het systeem bij aanschaf
ouder dan 2 jaar, dan kloppen zelfs de winstkans en de RtR gegevens al bij de aanvang niet meer.

Ofwel: er moet niet alleen een minimaal aantal handelingen worden verricht om de aangegeven strategie te laten werken, ze moeten ook nog eens in een kort tijdbestek worden gerealiseerd.

Geen particulier die dat klaarspeelt.

Scherp gezegd: de particulier doet er zo lang mogelijk over om zijn geld te verliezen op de beurs met de in deze draad geschilderde wonderbaarlijke statistiek-methode.

Nu blijven er nog 2 vragen over:
Voor wie werkt de aangeraden strategie wel?
Hoe zorgt de particulier ervoor dat hij wel wint en bijna niet verliest op de beurs?

Dat is stof voor een volgende bijdrage mijnerzijds.

Optiontrader

Bericht door Optiontrader » wo mei 15, 2019 10:32 am

Ladies & Gentlemen,

Ik heb na een paar dagen 'bouwvakken aan de badkamer' de voortgang bekeken van de discussie. Ik kwam tot de conclusie na 'vluchtige ogen' dat de bedoelingen duidelijk en helder zijn. Desondanks laat ik de vele 'lappen tekst' aan mij passeren, omdat ik er geen 'tijd voor kan en of wil nemen. Ik mijn bescheiden bijdragen helaas zal beëindigen.

Ik wens iedereen een fijne dag, groet van OT.

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » wo mei 15, 2019 11:37 am

Ot,ben het met je eens,maar ik blijf wel lezen, je weet maar nooit

petdev

Bericht door petdev » wo mei 15, 2019 12:06 pm

@MBoot

Ik schijn iets te missen, als je schrijft:
"de in deze draad geschilderde wonderbaarlijke statistiek-methode ..."
"de voorgestelde strategieen ..."

Volgens mij is er nog geen enkele methode/strategie 'voorgesteld', doch is slechts illustratief geschetst hoe (fictieve) Japie zich op het gladde beleggers-pad begeeft en beginnersfouten maakt die velen voor hem al hebben gemaakt.

Met je opsomming "Wat klopt er niet tot nu toe?" geef je de indruk dat Janus onzin schrijft.
Ik zou er niets op tegen hebben als je in een eigen topic je eigen heilige graal uit de doeken zou doen,
maar het moet me van het hart, dat je huidige bijdragen nogal ongepast zijn t.o.v. Janus intentie.

Optiontrader

Bericht door Optiontrader » do mei 16, 2019 9:53 am

Ofcourse 'Stenenstapelaar",
dat is natuurlijk mogelijk, want 'ergens' blijf je altijd leren van jezelf en of anderen. Wie dat negeert .................. kan alvast mijn bankrekeningnummer ontvangen :mrgreen: Het overmaken is gratis, dus dat is al weer winst nietwaar :lol: ?
Groet OT

Janus
Contacteer:

Bericht door Janus » ma mei 20, 2019 12:07 am

Even snel een stukje tussendoor wat ook met risicomanagement te maken heeft.
Wat ik ruim 20 jaar geleden haast onmogelijk vond was het feit dat banken net zo gemakkelijk om kunnen vallen als lege blikjes Cola bij een zuchtje wind. Maar in de loop van de afgelopen jaren hebben we wel gezien dat de banken van tegenwoordig net zoveel inhoud hebben als een leeg Cola blikje en dat ze ook bij het minste geringste gewoon omvallen.
Het werd me overigens in het jaar 2002 al verteld dat enkele banken toen al op de nominatie stonden om omver te vallen, maar ik kon (wilde) het niet echt geloven.
Intussen weten we beter.
Nu zullen veel kleine beleggers gerust achteroverleunen en stellen dat de staat wel garant staat voor 100.000 Euro op hun rekening (Depositogarantiestelsel).
Dat is helaas een grote misrekening!!
Het is zo dat aandelen welke u in bezit heeft wel van u zijn.
Maar opties en ander afgeleide producten vallen onder een ander stelsel dan het Depositogarantiestelsel.
Deze vallen onder het Beleggerscompensatiestelsel.
En dat stelsel dekt uw tegoed tot slechts 20.000 Euro.
Houdt u daar rekening mee!
Zie ook het stukje van de AFM en de DNB daarover via de volgende links:
https://www.toezicht.dnb.nl/2/50-202210.jsp
https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/th ... regelingen
.
Vriendelijke groet,
JanS ;)

Janus
Contacteer:

Bericht door Janus » ma jul 08, 2019 12:54 am

Ik heb enkele weken afgewacht,
Ik heb aan het begin van dit stukje gevraagd, om niet te onderbreken, zodat ik in alle rust mijn verhaaltje kon doen voordat er commentaar op zou volgen, of wellicht discussie omtrent een en ander.
Is kennelijk niet mogelijk op dit forum, maar ja dit is tenslotte een TA-forum voor programmering via TA-script.
Nu was er een 'partij' die me nogal de 'maat' nam, voordat ik 'uitgesproken' was; en simpel als ik ben wacht ik dan nederig af waar die 'partij' mee komt.
We zijn nu 5-6 weken verder, en behalve de beschuldiging aan mijn zijde van het verkopen van dode mussen, moet het licht aan die zijde van de lijn kennelijk nog worden uitgevonden, want het blijft wel akelig stil aan die kant van de lijn.
Ik wil daarom nu eigenlijk vragen of er vanaf die kant van de lijn nog enig serieus teken van leven te verwachten is, en zo niet, of die kant van de lijn dan zijn snavel dicht wil tapen, en pas dan weer open wil trekken wanneer er een zinnige bijdrage te verwachten is vanaf die kant, op afzeikers zonder bijdrage zit ik ( en velen volgens mij ook niet) niet te wachten.
Daarom even kortstondig de vraag: komt er de beloofde update met verlichting, of kan ik doorgaan met mijn dode mussen (omdat die update kennelijk al in de grafkist ligt) ??
Ofwel, is het gezeik nu over, kan ik doorgaan, of volgt er nog een 'verhelderende' update van -onze- Gann kenner?
.
Laat effe weten, dan kan ik weer door ...
.
Vriendelijke groet,
JanS ;)

Optiontrader

Bericht door Optiontrader » ma jul 08, 2019 9:19 am

Een goede morgen,

Ik wacht op een heuse herrijzenis ............. :mrgreen:

Overigens, de mus neemt al jaren af, onder andere door de vermindering van het uitslaan van tafelkleden!

Wellicht ...................? :roll: is hij bij het uitslaan van grootmoeder's tafelkleed vanaf drie hoog ....... :P

Have a nice day :D

Groet OT

MBoot
Contacteer:

Bericht door MBoot » ma jul 08, 2019 12:39 pm

Beste Mensen,

Begin nu eerst eens met zakelijk te reageren op mijn bijdragen. Ik heb een reeks feiten aangedragen die met gescheld niet kunnen worden weerlegd.

Bakstenen

Bericht door Bakstenen » ma jul 08, 2019 9:03 pm

Janus,
pen gewoon neer wat jij denkt hoe je kan handelen en daarbij het verlies te vermijden.
We leven in een vrij land,en iedereen mag een mening hebben,ook al staat die mijlenver van je af.
Ik zit ook op een ander forum,en pen gewoon wat als ik wat kwijt wil,verwacht er ook niets van,er zijn meer meelezers als dat je denkt,is gewoon mijn gedachten,zijn de mensen het er niet mee eens,prima.

Optiontrader

Bericht door Optiontrader » di jul 09, 2019 11:43 am

Een goede morgen,

In deze, wijze raad ......................... >

Wanneer een mens de wijze van kritiek van een ander volkomen onterecht vindt, kan hij/zij besluiten door slechts te melden >

Bedankt voor je informatie, waarna de eigen bijdragen wederom worden vervolgd :D

Wanneer er weer onterecht kritiek in jouw ogen komt, heb je al bedankt voor de informatie en kan je gerust een reactie achterwege laten.

Immers, er is al getuigd van maatschappelijk fatsoen en vriendelijkheid, dus ...................!

Mijn consult is gratiz!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groet OT

Plaats reactie