Een trade per dag
Re: Een trade per dag
Eric, is het mogelijk dat je de indicator aanpast met de volgende voorwaarden.
Voorbeeld, bar in te stellen tijdstip, ga long boven de high van de de bar + x punt, ga short onder de bar- x punt, TP x punt.
Stoplos x punt
Oftewel een nieuwe indicator
Voorbeeld, bar in te stellen tijdstip, ga long boven de high van de de bar + x punt, ga short onder de bar- x punt, TP x punt.
Stoplos x punt
Oftewel een nieuwe indicator
Probeer dit eens:
---
Eric
Code: Selecteer alles
{- Filename: Bakstenen bar hoog-laag systeem -}
type
TState = (stWaiting, stBarFound, stLong, stShort, stDone);
var
State: TState;
tBarTime, NewTime: TDateTime;
NewDay, LastDay, i: integer;
nTrigger, EntryPrice, BarHigh, BarLow, nTakeProfit, nStopLoss: real;
begin
{ Parameters }
tBarTime := CreateParameterTime('Bar tijd', 9/24);
nTrigger := CreateParameterReal('Signaaltrigger (pt)', 0, 9999, 4, true);
nTakeProfit := CreateParameterReal('Take profit (pt)', 0, 9999, 2, true);
nStopLoss := CreateParameterReal('Stoploss (pt)', 0, 9999, 2, true);
{ Indicator eigenschappen }
with Indicator do
begin
RequiredBars := 0;
NewBand := false;
ScaleRange := srCommon;
AdvancedTrades := true;
StackedSignals := true;
end;
{ Berekening }
for i:=0 to BarCount-1 do
begin
NewDay := trunc(DateTime[i]);
NewTime := frac(DateTime[i]);
if NewDay <> LastDay then
begin
State := stWaiting;
LastDay := NewDay;
end;
if (NewTime >= tBarTime) and (State = stWaiting) then
begin
State := stBarFound;
BarLow := Low[i];
BarHigh := High[i];
end else
begin
if State = stLong then
begin
if (nStopLoss <> 0) and ExitLongStop(i, EntryPrice-nStoploss) then
State := stDone
else
if (nTakeProfit <> 0) and ExitLongLimit(i, EntryPrice+nTakeProfit) then
State := stDone;
end else
if State = stShort then
begin
if (nStopLoss <> 0) and ExitShortStop(i, EntryPrice+nStoploss) then
State := stDone
else
if (nTakeProfit <> 0) and ExitShortLimit(i, EntryPrice-nTakeProfit) then
State := stDone;
end else
if State = stBarFound then
begin
if (High[i] >= BarHigh + nTrigger) then
begin
if EnterLongStop(i, BarHigh+nTrigger) then
begin
State := stLong;
EntryPrice := BarHigh+nTrigger;
end;
end;
if (Low[i] <= BarLow - nTrigger) then
begin
if EnterShortStop(i, BarLow-nTrigger) then
begin
State := stShort;
EntryPrice := BarLow-nTrigger;
end;
end;
end
end
end;
end.
Eric
Eric, mijn dank , maar als ik een simulatie doet, ik heb voorlopig ingevuld tp 10 punten, stop 50 krijg ik een tp die groter is, wat heb ik verkeerd ingevuld?
Als een indicator een ingebouwde stoploss / takeprofit heeft (zoals deze indicator) moet je niet de stoploss / takeprofit van de trading simulatie gebruiken. Die staan volledig los van elkaar.
---
Eric
---
Eric
bedankt Eric
-
hoi, ik mag graag wat leren met Wallstreet
dus daarom volg ik jullie met deze indicator
ik heb een vraag ik probeer het "nut" voor mij te achterhalen
geeft deze indicator aan met de open grote groene candle om 9.10/15 uur dat het interessant is om in te stappen of hoe moet ik dit zien; het uitstapmoment om 13.40 is wel duidelijk
dus daarom volg ik jullie met deze indicator
ik heb een vraag ik probeer het "nut" voor mij te achterhalen
geeft deze indicator aan met de open grote groene candle om 9.10/15 uur dat het interessant is om in te stappen of hoe moet ik dit zien; het uitstapmoment om 13.40 is wel duidelijk
- Bijlagen
-
- hoog laag.GIF (7.88 KiB) 596 keer bekeken
Dit is voor daytraden, maar ik doe alleen de Indexen daar mee.
-
Bedankt voor de reactie.
Kan je mij laten zien met jou index waar/hoe je de zojuist gecreëerde indicator gebruikt met toelichtende tekst en uitleg.
Liefst met een grafiek erbij.
Een trade per dag? Maar jij doet aan day traden? Heb ik iets gemist? ik wil je oprecht graag begrijpen.
Communicatie is vaak het moeilijkst, vragen stellen helpt daarbij; we denken niet allemaal op dezelfde manier.
Dus kan je nog een poging wagen?
Kan je mij laten zien met jou index waar/hoe je de zojuist gecreëerde indicator gebruikt met toelichtende tekst en uitleg.
Liefst met een grafiek erbij.
Een trade per dag? Maar jij doet aan day traden? Heb ik iets gemist? ik wil je oprecht graag begrijpen.
Communicatie is vaak het moeilijkst, vragen stellen helpt daarbij; we denken niet allemaal op dezelfde manier.
Dus kan je nog een poging wagen?
Dat ben ik nog aan het uitwerken, maar welke ik wel toepas is deze, je neemt de DAX ind die begint om 6.00 uur, dan trek je een lijn over de hoogste en laagste koers, gaat die daar doorheen dan ga je mee met de trend, maar is niet in beton gegoten.
-
waar is dan de indicator?
Heb ik al gezegd, ben ik nog aan het uitwerken of het wat is
-
ok,
voor iets te enthousiast opslaan
hier staan ze; C; Wallstreet/TA-script/ indicatoren/ Under construction
succes er mee
voor iets te enthousiast opslaan
hier staan ze; C; Wallstreet/TA-script/ indicatoren/ Under construction
succes er mee
Wat bedoel je?
-
Soms denk je dat een indicator al een bruikbare status voor jezelf heeft, maar voldoet het na installatie en testen niet aan mijn individuele wensen...............Price Action heeft mijn voorkeur in tegenstelling tot het gebruik van indicatoren
ik wil wel zien of ik het kan gebruiken; dat geldt wel voorde RSI met de lijn bij de 50
maar heb ik er onvoldoende binding mee ...........
dan kan ik/je het daar verwijderen, als je dat zou willen (scheelt een na vraag hoe doe je dat)
Het zegt verder niets over dat ik de initiatieven niet waardeer, die waardeer ik dus wel, want daarom kijk ik of ik er wat mee kan en probeer te snappen wat iemand er mee bedoeld.........
Vandaag bijvoorbeeld nu alles daalt........... heb je wat aan overzicht Top 100 stijgers en dalers; (overzicht) en deze op periode vandaag (slot-open) Die zeer negatief openen maar direct beginnen te stijgen. Terwijl je op dat moment niets aan de Rsi met de 50 lijn hebt.
Welke zaken kijk je naar op het moment dat er een daling veroorzaakt wordt? Een goed beeld hoe in beleggingsland het politieke nieuws wordt ervaren.
ik wil wel zien of ik het kan gebruiken; dat geldt wel voorde RSI met de lijn bij de 50
maar heb ik er onvoldoende binding mee ...........
dan kan ik/je het daar verwijderen, als je dat zou willen (scheelt een na vraag hoe doe je dat)
Het zegt verder niets over dat ik de initiatieven niet waardeer, die waardeer ik dus wel, want daarom kijk ik of ik er wat mee kan en probeer te snappen wat iemand er mee bedoeld.........
Vandaag bijvoorbeeld nu alles daalt........... heb je wat aan overzicht Top 100 stijgers en dalers; (overzicht) en deze op periode vandaag (slot-open) Die zeer negatief openen maar direct beginnen te stijgen. Terwijl je op dat moment niets aan de Rsi met de 50 lijn hebt.
Welke zaken kijk je naar op het moment dat er een daling veroorzaakt wordt? Een goed beeld hoe in beleggingsland het politieke nieuws wordt ervaren.
RSI is een hulpmiddel, zo moet je het zien, en met zo,n daling moet je zeker oppassen met elke indicator.