De laatste tijd zagen we bijvoorbeeld de koersgrafiek van de AEX zijwaarts gaan, terwijl de koersgrafiek van de S&P500 een 'vuurpijl in zijn kont' schijnt te hebben

En wanneer je dan via optieconstructies op de SPX of de SPX(W) handelt, dan is het hard werken om die stijging van de S&P500 bij te benen zodat je positie niet in de min komt.
Komt die stijging van de S&P 500 nu omdat het mandje met die aandelen het zo geweldig doet?
Of komt die stijging (in Dollars) nu gewoonweg omdat die Dollar het zo slecht doet?
Daarvoor kun je dan deze indicator (koersgrafiek in bestaande sectie) mooi toepassen, want je kan in de grafiek van de S&P500 in Dollars heel mooi een grafiek van de s&P500 in Euro's neerzetten.
Ik zet die grafiek hier onder even neer.
En dan zie je dat de stijging van de S&P500 gevoed wordt door de dalende Dollar.
.
Sorry, dit is geen nieuwe indicator, dus eigenlijk off-topic, maar ik vond het wel informatief om even mee te delen.
Ik kom nog wel met heel mooie indicatoren, natuurlijk afkomstig van John F. Ehlers, ik heb vorige maand nog e-mail contact met hem gehad. Dr. Ehlers is inmiddels 92 jaar !! en nog altijd actief met het toepassen van DSP op de huidige koersgrafieken, petje af!
De voordelen van indicatoren via DSP zijn dat de lag nagenoeg afwezig is, dit in tegenstelling van veel klassieke indicatoren; zoals bijvoorbeeld een SMA(14) die je laat zien waar het gemiddelde (het center van het koers-window) 7 dagen geleden lag .... ?!?
Die indicatoren komen dan in de topic van Dhr. Ehlers die ik eerder hier op dit forum heb aangemaakt.
Grafiekje er bij:

.

.