Probability Envelope
Re: Probability Envelope
@Bakstenen,
In de reactie van Albert zie je onder punt 3 -sub2 ook al aangegeven dat de volatiliteit dynamisch is en wijzigt per koersbar. Daarom zie je ook bij het in de tijd terugzetten van de envelope (cone) de volatiliteit (in de stand automatisch) wijzigt per koersbar.
De envelope (cone) is als het ware de Bell curve 90-graden gedraaid.
Je ziet de waar de koersen binnen de standaard deviatie 1 vallen, of er buiten vallen ..
.
In de reactie van Albert zie je onder punt 3 -sub2 ook al aangegeven dat de volatiliteit dynamisch is en wijzigt per koersbar. Daarom zie je ook bij het in de tijd terugzetten van de envelope (cone) de volatiliteit (in de stand automatisch) wijzigt per koersbar.
De envelope (cone) is als het ware de Bell curve 90-graden gedraaid.
Je ziet de waar de koersen binnen de standaard deviatie 1 vallen, of er buiten vallen ..
.
Vriendelijke groet,
JanS
JanS
Re: Probability Envelope
@optiontrader...
is je vraag met die video beantwoord??
.
is je vraag met die video beantwoord??
.
Vriendelijke groet,
JanS
JanS
Re: Probability Envelope
Janus,
Voor het berekenen van de volatiliteit zou je ook de ingebouwde volatiliteit functie van TA-script kunnen gebruiken waardoor misschien je script ook voor intraday koersen geschikt te maken is.
Of een fonds serie importeren die bijv. de market volatiliteit van de AEX weergeeft.
function Volatility(Prices:TSeries; Periode:integer; Barinterval:TDateTime): TSeries;
Albert
Voor het berekenen van de volatiliteit zou je ook de ingebouwde volatiliteit functie van TA-script kunnen gebruiken waardoor misschien je script ook voor intraday koersen geschikt te maken is.
Of een fonds serie importeren die bijv. de market volatiliteit van de AEX weergeeft.
function Volatility(Prices:TSeries; Periode:integer; Barinterval:TDateTime): TSeries;
Albert
Re: Probability Envelope
Hoi Janus,
Dank voor je script. Lijkt me interessante projectie.
Ben er mee aan het vogelen of en hoe deze toe te passen voor intraday trading en swings.
Zie voorbeeld FTI 5 min.
Zo kwam ik op volgende verzoeken voor toevoeging:
1 – start van de curve vast te zetten op een bepaalde bar (aantal koersbars back in time neemt dus voortschrijdend toe)
2 – startpunt van de curve naar keuze te plaatsen op de High, Low of Slot koers van die bar
3 – volatiliteit te berekenen koersbars optioneel naar keuze ook mee laten lopen met het aantal koersbars onder 1
4 – weergave van de Highs en Lows per in te stellen repeterend aantal bars . Deze worden bij mij op de 5 min niet weergegeven.
5 – optioneel extra curve met instelbare deviatie
6 – aantal bars instelbaar voor projectie vooruit in de tijd
Groet
Dank voor je script. Lijkt me interessante projectie.
Ben er mee aan het vogelen of en hoe deze toe te passen voor intraday trading en swings.
Zie voorbeeld FTI 5 min.
Zo kwam ik op volgende verzoeken voor toevoeging:
1 – start van de curve vast te zetten op een bepaalde bar (aantal koersbars back in time neemt dus voortschrijdend toe)
2 – startpunt van de curve naar keuze te plaatsen op de High, Low of Slot koers van die bar
3 – volatiliteit te berekenen koersbars optioneel naar keuze ook mee laten lopen met het aantal koersbars onder 1
4 – weergave van de Highs en Lows per in te stellen repeterend aantal bars . Deze worden bij mij op de 5 min niet weergegeven.
5 – optioneel extra curve met instelbare deviatie
6 – aantal bars instelbaar voor projectie vooruit in de tijd
Groet
Re: Probability Envelope
toevoeging
ad 5) denk beter de 2 curves met instelbare deviatie
ad 5) denk beter de 2 curves met instelbare deviatie
Re: Probability Envelope
@ Albert, bedankt voor de tip / idee.
Ga ik zeker proberen.
Ga ik zeker proberen.
Vriendelijke groet,
JanS
JanS
Re: Probability Envelope
@ fractal, een leuk idee.
Het huidige script is niet geschikt voor intraday, alleen voor einde dag koersen.
Maar ik ga de komende weken proberen tijd te vinden om het script om te bouwen voor beide.
Ik zag in de helpfile dat de ingebouwde volatiliteit functie rekening houdt met het tijd interval van de grafiek.
Daar staat te lezen: "Voor intraday en multiday koersen (aan te geven met de BarInterval parameter) worden daarom andere factoren gebruikt, zodat ook hier een jaarcijfer wordt berekend."
Dat is wat Albert al aangaf.
Ook zal ik de optie: 'koersbars terug in de tijd' vervangen door een -datum tijd in gave-, dat is bij intraday gebruik handiger.
.
Bedankt voor de input.
.
Het huidige script is niet geschikt voor intraday, alleen voor einde dag koersen.
Maar ik ga de komende weken proberen tijd te vinden om het script om te bouwen voor beide.
Ik zag in de helpfile dat de ingebouwde volatiliteit functie rekening houdt met het tijd interval van de grafiek.
Daar staat te lezen: "Voor intraday en multiday koersen (aan te geven met de BarInterval parameter) worden daarom andere factoren gebruikt, zodat ook hier een jaarcijfer wordt berekend."
Dat is wat Albert al aangaf.
Ook zal ik de optie: 'koersbars terug in de tijd' vervangen door een -datum tijd in gave-, dat is bij intraday gebruik handiger.
.
Bedankt voor de input.
.
Vriendelijke groet,
JanS
JanS
-
Optiontrader
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jan 01, 2007 8:41 pm
Re: Probability Envelope
Aan Janus,
Ja, de vraag is beantwoord.
Thx.
Groet OT
Ja, de vraag is beantwoord.
Thx.
Groet OT
Re: Probability Envelope
Janus,
is het ook mogelijk dat er een tijd en datum ergens in het scherm komt?,k ben wat aan het vogelen intraday,en ga dan steeds 1 bar terug of verder,alleen kan je niet zo vlug zien war het beginpunt staat,dan moet ik aanklikken in de grafiek.
Kan deze wens nog op mijn verlanglijstje komen bij de Sint,hij mag ook later reageren
is het ook mogelijk dat er een tijd en datum ergens in het scherm komt?,k ben wat aan het vogelen intraday,en ga dan steeds 1 bar terug of verder,alleen kan je niet zo vlug zien war het beginpunt staat,dan moet ik aanklikken in de grafiek.
Kan deze wens nog op mijn verlanglijstje komen bij de Sint,hij mag ook later reageren
Re: Probability Envelope
Hoi Bakstenen, ik zal dat meenemen in de itd. versie. Het zal alleen eerder een kerst/nieuwjaar cadeautje worden dan een Sint Nicolaas cadeautje. Ik ben momenteel aan het verhuizen, dus in de ochtend om zes uur op, dan de hele dag sjouwen, zonet thuis en dan vroeg naar bed 
.
.
Vriendelijke groet,
JanS
JanS
Re: Probability Envelope
In het kerstpakket is ook goed 
Re: Probability Envelope
Janus,
Je kan aanvinken de vol automatisch, maar daaronder geef vol aan in % , daar doet de indicator niets mee? hoe mag ik die zien?.
Je kan aanvinken de vol automatisch, maar daaronder geef vol aan in % , daar doet de indicator niets mee? hoe mag ik die zien?.
Re: Probability Envelope
Zo, denk dat ik even de weg kwijt was, gewoon eroverheen gelezen, bedankt Eric.
Re: Probability Envelope
Eric,
ik heb de grafiek nu zo ingesteld als bijgaand plaatje, met grafiek eigenschappen kan ik terug in de tijd gaan, of verder, werkt prima, alleen om de koersen te zien welke dan op b.v een week verder is, heb ik de koersbarpointer erin gezet, deze staat nu een week verder, alleen jij heb ook netjes een datum erbij staan, maar die zie ik nu niet omdat er meer cijfers staan,is het mogelijk dat die iets omhoog komen?, ik weet als ik met de muis erop klik,ik ook de datum zie, maar mocht de mogelijkheid er zijn, dan graag.
ik heb de grafiek nu zo ingesteld als bijgaand plaatje, met grafiek eigenschappen kan ik terug in de tijd gaan, of verder, werkt prima, alleen om de koersen te zien welke dan op b.v een week verder is, heb ik de koersbarpointer erin gezet, deze staat nu een week verder, alleen jij heb ook netjes een datum erbij staan, maar die zie ik nu niet omdat er meer cijfers staan,is het mogelijk dat die iets omhoog komen?, ik weet als ik met de muis erop klik,ik ook de datum zie, maar mocht de mogelijkheid er zijn, dan graag.